מחיר העיצוב

 

לתכנן ללא מגבלות כלכליות, לבחור חומרים יקרים מאוד, במחירים ללא תחתית, זה תהליך פשוט וקל מאוד עבור האדריכל המעצב. לבזבז ברשות את כספם של אחרים, זה תחביב זול לאדריכל ויקר למזמין העבודה. לעומת זאת, לתכנן בעושר בתקציב נמוך, זה קשה מאוד אך מאתגר. להפיק מוצר מעולה במחיר נמוך, זה קשה אבל מחמיא כשרואים את התוצאה. 

כיור בעיצוב של פיליפ סטארק $4395

"אמבטיה" בעיצוב של פיליפ סטארק $7462

בחירת אביזר יקר ביותר, כלי יפה ומעוצב ולאחר מכן לומר שהכול מתפקד כראוי, זוהי חוכמה עבור מי שאינו רוצה להתאמץ. לקנות מוצר במחיר סביר שמתאים לבעל המקום ואז לומר שהכול מתפקד כראוי, זוהי חוכמה בלתי מתפשרת. בזבוב כספים ללא צורך, גם אם יש לך צ'יק פתוח של מזמין העבודה, השקעה כספית ללא מטרה, פוגעת במזמין העבודה ויוצרת הרגשה לא נוחה אצל המתכנן ואצל מזמין העבודה. 

אין ספק כי בשוק הבנייה יש מוצרים איכותיים, מושכים ועדכניים בעיצובם, אין ספק שהמחיר שלהם עבור משפחה פלונית או אדם אלמוני,  לא תמיד מצדיק את רכישתם. כאן האדריכל ומעצב הפנים חייבים להיות נאמנים ללקוח, למזמין העבודה. גם כאן יש מקום לאדריכל להקרין את דעתו ולהשפיע לכאן או לכאן. ההחלטה הסופית היא של המשלם, מזמין העבודה. עלינו להציג את המוצרים ומחירם ולהמליץ למזמין העבודה בהתאם לרצונו, יכולתו וכמובן בהתאם לעיצוב המקום. צריך לקבל מוצר שהוא הכי טוב עבור סכום הגיוני.


כבר בצעד הראשון, מזמין העבודה, חייב לדעת כי האדריכל הוא הגורם החשוב ביותר עבורו, להבין את מקומו בין שאר בעלי המקצוע. אין ספק שהדיאלוג הזה משפיע על התוצאה הסופית, הן באיכות והן בעלויות נספחות. 

תפקיד האדריכל, כאיש אמון ואמין על מזמין העבודה, הוא להבין את צרכיו האמיתיים של בעל המקום ולהמליץ לו לרכוש מוצר שמתאים לו ספציפית מבחינה השימוש והאיכות. אסלה מעוצבת ויקרה, כיור שיוצא מבית שהוא מותג, ברז מיובא יקר, יעשו את אותה עבודה כמו מוצרים אחרים שאינם נחותים באיכותם אך טובים יותר למזמין העבודה, הן במחירם ולעיתים גם בעיצובם המתון.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • הדס  ביום אוגוסט 8, 2008 בשעה 7:19 pm

    זה לא חוכמה לבזבז כסף של אחרים. כולם יודעים את זה. איזו נקודת מבט מקצועית ורעננה אתה מציע לי כאן בדיוק?

  • יוסי מטלון  ביום אוגוסט 8, 2008 בשעה 8:59 pm

    אני מציע שבתחילה יש להבין את צרכי מזמין העבודה ולא את צרכי המעצב. יש לדעת את המשאבים הכלכליים של בעל המקום ולהציע משהו רלוונטי שיתאים למצבו הכלכלי, מצבו החברתי ולרצונותיו וחלומיתין וגם שיתאים לרוח התכנון.

  • דפנה לוי  ביום אוגוסט 9, 2008 בשעה 7:37 am

    שאמר פעם שלפעמים לעצב זה ההפך מלשמח

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: