זמן בחירות: השדרה כבמה פוליטית/תרבותית/דתית

אמנם זוהי אבן, אבל לא, דמוי אבן, חיקוי לדבר האמיתי, למיתוס וגם לא במקום הנכון.  הוא רוצה לשדר טבעיות אך במקום זאת הוא מקרין, פלסטיות, גמישות, דבר שנוצר באופן מלאכותי וללא כל חוזק , בשיטה החופשית אך החלשה. הוא חוסם את המבט, את המעבר, את ההמשך, את האופק. קוטע את ההיסטוריה, את השדרה בחוסר שקיפות, במוזיקה שקטה מנומנמת ומרדימה את הארוע. מוזיקה זרה במקום מוכר. קוטע אחרים בכדי לחבר את עצמו ואולי זה לא הכי נכון. קוטע את פס השדרה, וריד או עורק עירוני, צינור נשימה. הוא מביא למקדש חילוני סימבול דתי של אלפי שנים, שהוקם כאן בכדי להיות רק למספר ימים, מספר שעות – ארעיות. הוא עשוי מחומר מלאכותי קל, מוצר שנוצר על ידי מכונה, מוצר שיקרי, הוא משדר כובד ועומס למרות קלות משקלו. הוא ארעי במקום קבוע, הוא נכון במקום הלא נכון. הוא לא אמיתי, הוא קל, בשעה שהוא מציג בעיות אמיתיות וכבדות. הוא מסתיר את האמת ומחזיר אחורה במקום לדחוף קדימה. הוא כמעט קלאסי בקונטקסט מהפכני. הוא נלקח ממקום הבחירה אך כאן הבחירה לא נכונה, התפאורה לא מתאימה, הבמה אינה במה והרקע חסר עוצמה, אולי בחירה אחרת היתה חזקה יותר, מרעידה את צמרות העצים של השדרה. ההלם חלש והזכרון לא נרשם, השקט רועש מידי והחומר רך מידי
 
 

צילומים: יוסי מטלון

 
פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • טלי  ביום מרץ 18, 2006 בשעה 12:00 pm

    ניתוח רגיש, מעודן ומעניין.
    אגב ראית שם איזה טקס חתונה בשעה האמורה?

  • יוסי מטלון  ביום מרץ 18, 2006 בשעה 3:56 pm

    לא, לא היה טקס בשעה המצויינת בהזמנה וגם לא חצי שעה לאחר מכן.
    לא נשארתי לחכות יותר.

  • טלי  ביום מרץ 18, 2006 בשעה 5:55 pm

    נכון?
    אהבתי יותר את הגרסה הקודמת. הגדרת שם בצורה זהירה ומדוייקת יותר את מקור הפספוס. העניין הוא לא בזה שבשדרות רוטשילד כולם מסכימים, זו לא הבעיה. אני גם בטוחה שאם היית שואל את העוברים ושבים הספורים שחלפו שם לדעתם הפוליטית, היית מקבל מגוון של דעות

  • יוסי מטלון  ביום מרץ 18, 2006 בשעה 11:23 pm

    טלי, קיבלתי את המלצתך.

כתיבת תגובה